Kallen Kaluste

100%
kotimainen
verkkokauppa

Suosituimmat haut

nottelanahattarasohvakerrossänkylambadavuodesohvaavasänkyyki nummi

0

Toimitusehdot

1. Yleiset ehdot

1.1 Kallen Kaluste Oy:n verkkokaupasta myytävien tuotteiden tilaaminen tapahtuu kallenkaluste.fi sivustolta tai tapauskohtaisesti esimerkiksi puhelimitse ja sähöpostilla. Tuotteiden maksaminen tapahtuu luotettavan Klarna Checkout -maksupalvelun kautta, jossa ostokset voi maksaa verkkopankissa, luottokortilla, Klarna Laskulla, Klarna Erämaksulla tai Klarna Tilillä.

1.2. Kallen Kaluste Oy pidättää oikeudet kaikkiin kuluttajakaupan lakien ja sääntöjen mukaisiin muutoksiin Internet-kaupassa ja kaupankäynnissä.

2. Tilaaminen / Sopimuksen tekeminen

2.1. Tilaaminen tapahtuu kallenkaluste.fi verkkokaupasta, puhelimella tai sähköpostilla.

2.2. Tilauksessa asiakkaan tulee ilmoittaa nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Ostoskorissa ovat valmiiksi näkyvillä tilattavaksi halutut tuotteet ja hinnat, maininta maksutavasta ja kotiinkuljetuksesta.

2.3. Asiakkaan lähetettyä tilauksen, on tehty sopimus sitova. Tilauksen lähettäminen katsotaan sitovaksi sopimukseksi molemminpuolisesti, eikä sitä kumpikaan osapuoli voi yksipuolisesti muuttaa. Molemmat osapuolet ovat sitoutuneet noudattamaan sopimushetkellä voimassa olleita tilaus- ja sopimusehtoja kaikilta osin. Tilauksen tehtyään asiakkaan on katsottu hyväksyneen tilaus- ja sopimusehdot, tuotteen ominaisuudet, voimassa olleet tarjoukset ja toimitusajat ja ymmärtäneen tuote-esittelyn sisällön (esimerkiksi sen, että tuotteen väri voi luonnossa poiketa nettikaupan sivuilla esitellyistä värimalleista).

2.4. Kallen Kaluste Oy on sitoutunut toimittamaan sopimuksen mukaisen tuotteen voimassa olleiden hintojen, ominaisuuksien ja tilausehtojen mukaisesti. Kallen Kaluste Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viipymättä, jos tuotteen ominaisuudet tai toimitusajat ovat muuttuneet sivustoilla sopimushetkellä ilmoitetusta poikkeaviksi. Tällöin asiakkaalla on myös oikeus tuotteen vaihtamiseen tai tilauksen perumiseen.

3. Maksuehdot

3.1. Kallen Kaluste Oy:n verkkokaupassa tuotteet maksetaan verkkopankissa, luottokortilla, Klarna Laskulla, Klarna Erämaksulla tai Klarna Tilillä.

3.2. Kaikissa maksutavoissa maksaminen tapahtuu suojatulla ja varmennetulla Klarna-sivustolla, jonne asiakas ohjataan maksamaan tilaamisen loppuvaiheessa. Maksaminen on turvallista.

3.3. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, saattavat tuotteet saapua erikseen toimitettuina. Rahtikulua asiakas maksaa vain yhden kerran. Tuotteiden toimitusajat ovat sidotut Kallen Kaluste Oy:n verkkokaupassa tuotteille ilmoitettuihin toimitusaikoihin. Asiakkaalle informoidaan asiasta myös tilausvahvistuksessa.

4. Hinnat

4.1. Tuotteiden hinnat ovat voimassa aina siitä päivästä lukien, kun ne ovat julkaistu Kallen Kaluste Oy:n Internet-sivustoilla.

4.2. Hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 %.

4.3. Tuotteiden hinnat eivät sisällä kuljetusta. Verkkokaupassamme on kiinteät toimitusmaksut, pientuotteille 12,90-19 euroa ja suuremmille huonekaluille 35 tai 59 euroa. Kuljetusmaksu veloitetaan vain yhdestä tuotteesta (painavimman tuotteen mukaan) riippumatta ostosten määrästä.

4.4. Tuotteiden hinnat ovat muuttuvia tarjousten, kampanjoiden ynnä muiden niihin vaikuttavien asioiden johdosta. Jokainen tilaus käsitellään tilauksen tekemisen ajankohtana voimassa olleiden hintojen, toimitusaikojen, tuotteiden ominaisuuksien ja sopimusehtojen mukaisesti.

5. Toimitus / kuljetus

5.1. Kallen Kaluste Oy on sitoutunut toimittamaan tuotteet asiakkaalle mainittujen toimitusaikojen puitteissa. Kallen Kaluste Oy ei vastaa sellaisista viivästyksistä, joihin Kallen Kaluste Oy ei ole osallinen eikä itse pysty vaikuttamaan, kuten maahantuojan tai tehtaan tuotannollisista tai muista ongelmista.

5.2. Kallen Kaluste Oy on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle tuotteen saatavuuteen, toimitusaikoihin tai tuotteen laatuun ja ominaisuuksiin liittyvistä muutoksista asiakkaalle kuluttajansuojalain mukaisesti viivytyksettä.

5.3. Tuotteiden kotiinkuljetuksen asiakkaalle hoitaa pääsääntöisesti Posti Oyj ja suurempien tuotteiden kohdalla Kuljetus Kovalainen Oy. Kuljetusliikkeet toimittavat tuotteet tilausajankohtana voimassa olleiden toimitusaikojen sisällä. Kuljetuksen hoitava kuljetusliike ottaa ennen kuljetusta yhteyttä asiakkaaseen. Kotiovelle toimituksessa tuote tuodaan ensimmäiselle ulko-ovelle. Esimerkiksi kerrostalossa tuote tuodaan ulko-ovelle.

5.4. Kotiinkuljetus ei sisällä rahaliikennettä.

5.5. Kuluttajakaupan mukaisesti Kallen Kaluste Oy on vastuussa tuotteesta jos se häviää tai rikkoutuu asiakkaalle toimitettaessa. Tuotteen vahingoittuessa tai hävitessä Kallen Kalusteeseen palauttamisen yhteydessä on tuotteesta vastuussa asiakas tai kuljetuksesta vastuussa ollut kuljetusliike.

5.6. Tilaaja on velvollinen ilmoittamaan toimitusosoitteen tarkasti. Kallen Kaluste Oy ei vastaa minkäänlaisista seuraamuksista eikä kuluista, jos asiakas on ilmoittanut osoitetietonsa virheellisesti tai ei ole ilmoittanut muuttunutta toimitusosoitetta ajoissa tai ollenkaan. Siinä vaiheessa, kun kuljetuksen hoitava kuljetusliike on ottanut tuotteen kuljetettavakseen, ei osoitetietoja voi enää muuttaa.

5.7. Asiakkaan ostaessa useamman kuin yhden tuotteen kerralla, tuotteet saattavat saapua erikseen toimitettuina. Tuotteiden vastuu- ja toimitusperiaatteissa toimitaan kohtien 5.1. -5.6. mukaisesti.

5.8. Kuljetuksen aikana aiheutuu joskus pakkausten repeämisiä tai kolhiintumisia. Tuotteen luovutushetkellä asiakkaan tulisi tarkistaa pakkausten ulkonäkö. Jos pakkauksessa on huomattava ulkoinen vahinko on kuljettajan läsnä ollessa tarkistettava, onko ulkoinen vahinko aiheuttanut itse tuotteelle vauriota kyseiseen kohtaan. Vahingosta tulee mainita rahtikirjaan vahingon havaitsemisen yhteydessä. Tuotteen vauriosta on ilmoitettava välittömästi Kallen Kaluste Oy:n asiakaspalveluun mieluiten sähköpostitse. Ilmoittamisen nopeudesta riippuu se, miten nopeasti asiakas saa korvaavan tuotteen tai tuotteen osan vaurioituneen tilalle. Vaurioituneista osista on kuitenkin ilmoitettava ennen tuotteen kasaamista.

5.9. Mikäli asiakas on jo vastaanottanut tuotteen ja huomaa siinä edellä mainitun vahingon on asiakkaan viipymättä ilmoitettava asiasta Kallen Kaluste Oy:n asiakaspalveluun. Epäselvissä tapauksissa jos asiakas ei edellä mainittua vahinkoa ole peruutusajan sisällä ilmoittanut, saattaa vahinko koitua asiakkaan tappioksi.

6. Henkilötiedot

6.1. Kirjattujen tilausten yhteydessä saadut asiakastiedot tallennetaan ainoastaan Kallen Kaluste Oy:n asiakasrekisteriä varten. Rekisteri on salainen ja vain Kallen Kaluste Oy:n asiakaspalvelukäytössä.

6.2. Kallen Kaluste Oy ei saa luovuttaa asiakastietoja eteenpäin ilman asiakkaan suostumusta. Asiakkaalla on oikeus pyytää Kallen Kaluste Oy:tä poistamaan rekisteristä henkilö- ja yhteystietonsa ilman erillistä syytä.

7. Palautusoikeus

7.1. Asiakkaalla on 14 päivän mahdollisuus tutustua tuotteeseen. Palautukseen oikeuttava aika lasketaan tavaran vastaanottamispäivästä alkaen. Palautusoikeus ei koske erikoistuotteita, joiden mitat tai muut ominaisuudet poikkeavat normaaleista tuotestandardeista. Tällaisia tuotteita voivat olla esim. mittojen mukaan tehdyt tuotteet tai erikoiskorkeat sängyt.

7.2. Tuotteeseen tutustuminen katsotaan määrältään ja laadultaan sellaiseksi, kuin asiakas tutustuisi tuotteeseen ja sen ominaisuuksiin myymälässä tuotetta ostaessaan.

7.3. Tuotetta ei saa ottaa käyttöön tutustumisaikana.

7.4. Ennen tavaran palauttamista tulee ottaa yhteys Kallen Kaluste Oy:n asiakaspalveluun puhelimitse (08) 331 429 tai sähköpostitse osoitteeseen verkkokauppa@kallenkaluste.fi. Asiakaspalvelu antaa ohjeet tuotteen hyväksyttyyn palauttamiseen.

8. Tuotteen palauttaminen

8.1. Jos asiakas haluaa palauttaa tuotteen, hänen tulee olla yhteydessä Kallen Kaluste Oy:n asiakaspalveluun. Asiakkaalle lähetetään sähköpostitse palautusohjeet, joissa kerrotaan yksityiskohtaiset ohjeet tuotteen pakkaamisesta, pakkaukseen liitettävistä tiedoista ja tuotteen lähettämisestä.

8.2. Asiakkaan tulee liittää pakkaukseen yhteystiedot, tilinumero ja pankkiyhteys, tilausnumero ja erityistiedot jos niistä on mainittu sähköpostitse lähetetyssä palautusohjeessa, ja tuotteeseen tulee liittää kopio ennakkolaskun maksukuitista/tulosteesta.

8.3. Palautustapauksissa asiakas on velvollinen kuljettamaan tuotteen lähimpään kuljetusliikkeen toimipaikkaan palautuskuljetusta varten. Poikkeuksena ovat suurikokoiset ja vaikeasti kuljetettavat tuotteet, jotka kuljetusliikkeet noutavat asiakkaan luota. Asiakasta informoidaan aina kyseessä olevan tuotteen käytännöstä henkilökohtaisesti. Palautuskulut kohdassa 8.5.

8.4. Tuotteen kokonaissumma palautetaan asiakkaan tilille 30 päivän kuluessa tuotteen palauttamisesta, jos tuote on käyttämätön, myyntikuntoinen ja pakattuna alkuperäiseen pakkaukseensa.

8.5. Kuljetuskulut palautetaan asiakkaalle kokonaisuudessaan, jos tuote on asiakkaan palautettavissa normaalina postipakettina. Suurikokoisen ja kuljetusliikkeen noutoa tarvitsevan tuotteen palautusrahdin maksaa asiakas, jolloin kuljetuskuluja ei palauteta.

Kuluttajaviraston Verkkokauppiaan ohjeessa seuraavasti: "Kaupan peruuttaminen tarkoittaa sitä, että tilanne palautetaan sellaiseksi kuin se oli ennen kaupantekoa. Asiakas palauttaa saamansa tuotteen myyjälle, ja myyjä palauttaa asiakkaalle koko kauppahinnan toimituskuluineen ja palautuskustannukset. Kaupasta ja senperuuttamisesta ei siis yleensä saa koitua asiakkaalle mitään kuluja. Palautuskuluja ei kuitenkaan tarvitse korvata, jos tuotetta ei voi kuljettaa tavanomaisena postikuljetuksena esimerkiksi sen suuren koon vuoksi."

8.6. Jos tuote on asiakkaan toimesta menettänyt myyntiarvoaan, asiakas on velvollinen korvaamaan Kallen Kaluste Oy:lle tuotteen myyntihinnan ja arvonalentumishinnan välisen erotuksen. Tällöin palautamme tuotteesta ja kuljetuksesta maksetun hinnan vähennettynä edellä mainitulla erotuksella. Tuotteen arvon aleneminen käsitellään tapauskohtaisesti.

8.7 Asiakas vastaa palatuskuluista kokonaisuudessaan itse. Kuluttajaviraston ohje etäkaupan palautuksista löytyy osoitteesta: http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/verkkokauppa-posti-ja-puhelinmyynti-etamyynti/tavaran-ja-maksun-palauttaminen/

9. Takuu

9.1 Asiakkaan tulee säilyttää Kallen Kaluste Oy:n lähettämä tilausvahvistus ja lähete tuotteen tilaamisesta takuuehdon täyttämiseksi.

9.2 Kallen Kaluste Oy antaa kaikille tuotteille vähintään kuluttajansuojalain mukaisen puolen vuoden eli kuuden kuukauden takuun tuotteen vastaanottamispäivästä lukien.

9.3. Pidemmistä takuuajoista mainitaan kunkin pidemmän takuun omaavan tuotteen kohdalla erikseen. Tavarantoimittajat vastaavat tuotteidensa laadusta takuuaikana.

10. Reklamaatiot

10.1. Kallen Kaluste Oy vastaa siitä, että asiakas saa tuotteen kotiinsa uutena ja sopimuksen mukaisena. Kuljetuksesta johtuneísta paketin repeämisistä tai kolhiintuneista paketeista on ilmoitettava välittömästi asiakaspalveluun kohtien 5.7. ja 5.9. mukaisesti, mikäli ne ovat aiheuttaneet tuotteelle vauriota.

10.2. Jos tuotteessa kuluttajansuojalain mukaisen kuuden kuukauden aikana tuotteen normaalissa ja asianmukaisessa käytössä ilmenee virhe tai vaurio, katsotaan sen olleen tuotteessa jo ostohetkellä. Tällöin Kallen Kaluste Oy vastaa tuotteen korjauttamisesta tai korvaavan tuotteen toimittamisesta asiakkaalle. Asiakkaan tulee ilmoittaa tuotteen viasta Kallen Kaluste Oy:n asiakaspalveluun välittömästi sen havaittuaan. Kallen Kaluste Oy neuvoo asiakasta jatkotoimenpiteistä henkilökohtaisesti.

10.3. Kallen Kaluste Oy ei vastaa

1) Tuotteen väärinkäytöstä aiheutuneita vaurioista

2) Asiakkaan huolimattomuudesta ja ymmärtämättömyydestä johtuneista vaurioista esimerkiksi tuotteen kasaamiseen liittyvissä tapauksissa

3) Tuotteen normaalin käytön aiheuttamasta tuotteen kulumisesta, esimerkiksi patjan tai sohvan istuimen normaalista muotoutumisesta käytön aikana tai tuotteen lakkapinnan himmenemisestä käytön takia.

4) Normaalista puulaadun käyttäytymisestä sellaisten tuotteiden kohdalla. Näiden tuotteiden reklamaatiot käsitellään aina tapauskohtaisesti.

11. Muut ehdot ja vastuut

11.1. Kallen Kaluste Oy ei vastaa asiakkaan tekemistä mittausvirheistä, jolloin esimerkiksi kulmadivaanin osat eivät mahdu ulko-ovesta sisälle tai pitkät tuotteet eivät mahdu kääntymään eteisen kulmista. Kallen Kaluste Oy ei vastaa myöskään edellä mainitusta johtuneista tilanteista, jolloin tuotetta on jouduttu säilyttämään sellaisessa tilassa, esimerkiksi ulkoilmassa, että tuotteesta on saattanut esimerkiksi kastumisen takia tulla myyntikelvoton,vaikka olisikin alkuperäisessä pakkauksessaan. Tällaisissa tapauksissa emme hyväksy tuotteen palauttamista, vaan lähetämme tuotteen takaisin asiakkaan kustannuksella.

11.2. Tapaukset ja tilanteet, joista näissä sopimusehdoissa ei ole mainintaa, käsitellään Suomen lain ja kuluttajakaupasta säädettyjen lakien ja sääntöjen mukaan.

Suosittelemme

Verkkokaupan asiakaspalvelu

Soita 044 733 5303 (palvelemme ma-pe 10-18)

Jaa meidät

* Osa tuotteista toimitusmyyntinä.